Din acest motiv ( al defazajelor ) , majoritatea producătorilor cu pretentii evita incintele pe trei cai pentru aplicatii Pro de înaltă calitate .
Nu ca n-ar sti cum se face , dar prefera sa nu se complice cu manopera!
Dar comparatia grosolana ( intre un difuzor de medii - inalte avand iesirea de 1,4" cu calota de 3" din titan ultrapur de 50 microni si uimitorul SPL de 111 dB / 1 W / 1 m , cu P max 80W RMS si un amarat de supratweeter cu calota fenolica de 1" si iesirea de 3/4" si ceva ferofluid , avand 104 dB / 1 W / 1 m si puterea RMS de " doar " 20W ... ) in ochii necunoscatorilor , care incurca merele cu perele , care oferta credeti ca este acceptata ?
Din motive evidente , majoritatea ar alege doar varianta cu 1,4" .
Toti se uita doar la SPL ,Wati , etc , dar uita definitiv ca acel SPL trebuie retezat fara mila pana la nivelul realist de 96 dB ( in cel mai bun caz ) al difuzorului de 15" cu care ar trebui sa faca " pereche " pentru completarea spectrului audio de medii - joase , uita de greutatea unui asemenea difuzor de 1,4" + hornul + filtrul si protectiile care deriva din alegerea unei astfel de solutii de incinta , uita si de PRETUL PLATIT pentru acest difuzor !
Uita si de faptul ca mai exista un difuzor dedicat pentru redarea spectrului audio de frecvente medii , care suporta lejer o supraincarcare de 12 dB de scurta durata , timp in care un driver de 1,4" de cea mai buna calitate ar fi franjuri
cu clabuci la gura ca magarul la plua .
Incredibil , daca faceti o comparatie absolut cinstita cu incinte de buna calitate ( 15"+ 6,5"+1" versus 15"+1,4") 1 la 1 ( adica excluzand oricare dintre facaturile DIY realizate de entuziasti , uneori si de habarnistii mai curajosi ) , va garantez ca pe absolut orice tip de muzica , veti " simti " ceva in plus la varianta cu supratweeter .
Se " simte " o transparenta mai mare a sunetului , putina informatie in plus care nu poate fi redata de varianta cu 1,4" .
Pana si dispersia la frecvente medii este mai buna la varianta pe trei cai ... unora le foloseste o asemenea dispersie , unora nu .
Pentru unii nu conteaza , dar pretul ... poate face diferenta .
Uneori conteaza si greutatea , sau chiar si costurile REKONE KIT sau timpul de aprovizionare in caz ( nefericit si total accidental ) de service .
Acest lucru nu este un indemn la migrarea catre incinte pe trei cai , datorita faptului ca este un proiect foarte greu de pus la punct . Dar poate fi un punct de vedere diferit , uneori foarte folositor .
In special celor pentru care calitatea este notiunea de baza , nu zgomotul !
Conteaza foarte multe amanunte in proiectarea si realizarea filtrului pasiv , inclusiv constanta de timp la actionarea protectie supratweeter-ului , alegerea frecventelor de taiere in concordanta cu graficul amplitudine - frecventa ( cel REAL , nu cel din cataloage
) , calitatea materialelor folosite , manopera , adezivii sau fonoabsorbantul aplicat pana la calitatea componentelor electronice sau a conectorilor .