trebuie sa stii cum sa interpretezi graficele.
un raspuns liniar nu este de dorit. ( Da, stiu cat de ciudat suna asta !:) )
Un tehnician cu experienta stie sa aprecieze ceea ce tu vezi ca si neajunsuri.Acea galma pe medii este intentionata si este corectata utilizand un filtru cu panta lina care taie electric mai sus decat punctul acustic de taiere.
daca galma pe medii nu exista, era necesar sa taiem mai jos si cu o panta abrupta, ceea ce ar fi lasat o cantitate mai mare de energie sa intre in driver pentru a obtine acelasi nivel de SPL. Mare parte din energia din spectru este in zona de medii, nu in inaltele superioare.
Chestia asta ajuta la obtinerea unor presiuni sonore cu 3-5dB mai mari fata de un driver care pleaca liniar si la care nu se folosesc aceste trucuri.Nivelul mai scazut de SPL pe partea de inalta frecventa este corectat cu o corectie pasiva. Practic un filtru de 6 sau 12 dB/octava invers, care strapeaza un L-pad. In acest mod, pe masura ce urcam in frecventa, L-pad-ul este strapat , ceea ce rezulta intr-o liniarizare excelenta a raspunsului. Lipsa rezistentelor in circuit pe inaltele superioare imbunatateste calitatea finala a sunetului.
Astea sunt doar doua dintre trucurile utilizate. Sunt sute de smecherii pe care un proiectant trebuie sa le cunoasca, care nu suntevidente pentru un amator, si nici nu vor fi vreodata.
Asta este motivul pt care constructia filtrelor este o stiinta incredibil de complexa. Nu e nici pe departe asa cum crede lumea de rand.