The poweraudio Forum is managed by a team of tallented administrators that have made it their mission to offer projects, schematics, designs and their advice free of charge. By making a small donation you can aid in the further development and running costs of this community. We thank you for the support!
Forumul Poweraudio este manageriat de o echipa de administratori talentati care au misiunea de a furniza proiecte, scheme, schite si sfaturi in mod gratuit. Facand o donatie, puteti sa ajutati la dezvoltarea si acoperirea costurilor de operare si dezvoltare a acestei comunitati. Va multumim pentru ajutor!

forumpoweraudio.ro

>> Bine ati venit pe forumul Poweraudio - Cel mai mare forum PROaudio din Romania <<
Acum este Vin Mar 29, 2024 1:56 am


Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 16 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: intrebare... generator pe benzina
MesajScris: Joi Oct 15, 2009 2:15 am 
Neconectat
User
Avatar utilizator

Membru din: Dum Sep 02, 2007 10:59 pm
Mesaje: 245
Localitate: tulcea
am un generator pe benzina cam ca cel din link [primul] http://www.genset.it/sito_genset/eng/pr ... asp?cod=45 . intrebarile mele sunt : de ce nu este bun pt. alimentat scule audio un generator pe benzina? [sunt un novice la capitolul asta :( ] daca s a mai discutat pe forum imi cer scuze. pentru cei care nu pot accesa linkul pun specificatiile aici :
TECHNICAL DATA

AC Generator
Three Phase Output 5,5 kVA - 400 V
Single Phase Output 2 kVA - 230 V
Frequency 50 Hz
Power factor 0,8
Engine-Make/Type Honda GX 270 OHV
Power and Speed 9 HP @ 3000 rpm
Cylinders 1
Displacement 270 cc
Fuel Type PETROL
Noise Level LWA 95-(70dB at 7m)
Alternator type: synchronous

• Low oil level cut out device
• 1 x 16A, 400V - 50Hz three-phase outlet protected by circuit breaker
• 1 x 16A, 230V - 50Hz single-phase outlet (2kVA + 2kVA) protected by circuit breaker
• Earth Leakage Circuit Breaker (ELCB)

daca poate cineva sa mi explice ce reprezinta factorul ala de putere 0,8[cos de phi dat in alte specificatii] ai multumesc anticipat! as prefera sa mi raspunda cei care sunt in domeniu sau au lucrat cu generatoare portabile de acest gen [nu cei care isi dau cu parerea]. sper sa ramana topicul pe tema alimentarii [sa nu deviem iar la difuzoare :lol: ] poate sunt si altii interesati. multumesc!

_________________
contact 0744815277 sau pe mess ,,lucidisco,, omul cat traieste invata...


Sus
 Profil  
 


 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi Oct 15, 2009 8:43 am 
Neconectat
Director General 0766332366
Director General  0766332366
Avatar utilizator

Membru din: Joi Oct 27, 2005 7:33 pm
Mesaje: 19817
Localitate: La sediu
problema cu generatoarele pe Benzina apare din cauza consumului foarte variabil al echipamentelor audio

un generator pe benzina, fata de cel pe Diesel nu are cuplul necesar sa faca fata schimbarilor extrem de rapide de incarcare a motorului cauzate de consumul variabile de curent si tinde sa franeze in momentul in care se cere un curent mare.

Dieselul are cuplu si poate reactiona mult mai rapid .

benzinarul cand este incarcat brusc cade in turatie si imediat intervine electronica pentru a compensa, problema este ca de multe ori se poate ca acel circuit sa supracompenseze , el intervenind dupa ce nevoia de curent a disparut, astfel generand un soc.

Dieselul ai sa vezi ca la cererea unui curent mare, cade f putin in sarcina , scoate un fum negru de numai vezi in jur dar nu are nevoie sa compenseze atat de puternic => riscul de a supracompensa si de a genera un soc este foarte mic.

O smecherie pentru a stabiliza un gen pe benzina este de a-l in carca cu o sarcina pur rezistiva care sa mentina compensatorul in functiune (un RESOU sau UN BEC deputere mare)

astfel diferentele dintre idle si full sa nu fie de 85-90% ci doar de 40-50% in timpul functionarii pe semnal muzical.

_________________
ing. Mircea Bartic
Director general

Poweraudio Romania
Drumul Tarpiului, Nr.30, Bistrita, Jud. Bistrita-Nasaud
Telefon: 0766332366
E-mail: office@poweraudio.ro
www.poweraudio.ro
facebook.com/poweraudio.romania


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi Oct 15, 2009 11:01 am 
Neconectat
User
Avatar utilizator

Membru din: Mie Noi 09, 2005 2:59 pm
Mesaje: 1764
Localitate: Cluj-Napoca
Nu cred ca explicatia sta in cuplul mai mare, dar oricum comportamentul la un generator pe benzina prost e exact cum l-ai descris.

Power factor cred ca reprezinta factorul de putere maxim admis la puterea aparenta specificata. Probabil ca nu poate sa mearga pana la factor de putere unitar.

Fiind trifazat ar trebui sa stea mult mai bine la capitolele pe care le-a enumerat Nexus, dar mai bine e sa te bazezi pe specificatii exacte sau teste.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi Oct 15, 2009 12:44 pm 
Neconectat
Director General 0766332366
Director General  0766332366
Avatar utilizator

Membru din: Joi Oct 27, 2005 7:33 pm
Mesaje: 19817
Localitate: La sediu
Sharky scrie:
Nu cred ca explicatia sta in cuplul mai mare, dar oricum comportamentul la un generator pe benzina prost e exact cum l-ai descris.



din experianta iti spun ca am observat ca totul sta in cuplu

o rezolvare la benzinare ar fi montarea unui volant cu o masa mare care sa inmagazineze energia pentru varfuri de consum.

poti face o comparatie cu 2 automobile identice, doar unul diesel iar celalalt benzinar

primul poate urca un hop la relantai doar din cuplul motorului fara sa moara, al doilea (benzi) trebuie turat , altfel se opreste.

asa si la generatoare.

_________________
ing. Mircea Bartic
Director general

Poweraudio Romania
Drumul Tarpiului, Nr.30, Bistrita, Jud. Bistrita-Nasaud
Telefon: 0766332366
E-mail: office@poweraudio.ro
www.poweraudio.ro
facebook.com/poweraudio.romania


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi Oct 15, 2009 2:51 pm 
Neconectat
User
Avatar utilizator

Membru din: Mie Noi 09, 2005 2:59 pm
Mesaje: 1764
Localitate: Cluj-Napoca
Problemele de fizica aplicata intotdeauna mi-au placut.

nexus3 scrie:
din experianta iti spun ca am observat ca totul sta in cuplu


E prea generala discutia dupa parerea mea si e loc de multe contra-exemple.
Stiu exact la ce te referi si sunt total de acord, mai putin cu explicatia.
Scriu si care e parerea mea, dar mai tarziu.

Din punct de vedere fizic nu are sens. Nu valoarea in sine a cuplului este avantajul, ci altceva, evident are legatura si cu cuplul din moment ce ne referim la miscare.
Cum poate o marime atemporala cum este momentul fortei sa descrie raspunsul la un stimul de tip treapta?

Mi se pare o chestie impamantenita, ceva de genul boxele de 8ohmi sunt pentru casa si 4 ohmi pt masina, o explicatie prinsa din zbor doar partial adevarata. Mai sunt si alte aspecte legate de valoarea respectiva a cuplului ce avantajeaza dieselul.

O intrebare de baraj:
Avem 2 generatoare de 220V 50Hz, unul pe benzina si unul pe motorina. Sa presupunem ca motoarele lor simt exact aceeasi sarcina la un moment dat. Transmisia presupunem, ca se face identic in ambele cazuri, adica direct de la axul motorului la axul alternatorului.
Care dintre ele are cuplu mai mare in acel moment?



Alte chestii:
nexus3 scrie:
poti face o comparatie cu 2 automobile identice, doar unul diesel iar celalalt benzinar

primul poate urca un hop la relantai doar din cuplul motorului fara sa moara, al doilea (benzi) trebuie turat , altfel se opreste.

Se poate monta o cutie de viteze cu demultiplicare f mare si benzina va urca rampa respectiva la relanti, iar cuplul la roata va avea o valoare de invidiat. Sa zicem ca ajungi la un cuplu de 2 ori mai mare ca la motorina.
Totusi, daca e sa variezi sarcina cu +100% va muri, iar diesel-ul nu, la aceeasi variatie de +100%. Presupunem ca nici unul din ele nu e chiar la limita de a se ineca inainte de variatie.Cu alte cuvinte s-a marit cuplul si benzina tot se ineaca. Deci?


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: sincron vs. asincron
MesajScris: Joi Oct 15, 2009 5:52 pm 
Neconectat
User
Avatar utilizator

Membru din: Dum Sep 02, 2007 10:59 pm
Mesaje: 245
Localitate: tulcea
inca o intrebare pentru Sharky [sta mai bine la teorie :lol: ] care e diferenta intre un generator sincron si unul asincron? [am chiulit la ora aia de fizica :( ]. intreb asta pentru ca am 2 prize de 16A/220v. cupland pe una mixerul si dcx-ul [situatie ipotetica] iar pe cealalta amplificatorul este posibil sa am defazaje si sa se arda ceva? poate e o intrebare stupida dar o pun pentru ca vreau sa inteleg fenomenul...cat de cat. ms.

_________________
contact 0744815277 sau pe mess ,,lucidisco,, omul cat traieste invata...


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi Oct 15, 2009 8:04 pm 
Neconectat
User
Avatar utilizator

Membru din: Mar Mar 10, 2009 3:26 pm
Mesaje: 50
Localitate: Brasov
Sa ma bag si eu in seama! :lol:

Motorul diesel are cuplu mare la turatie mai joasa decat cel pe benzina; daca tinem motorul pe benzina mai turat.... nu va mai fi nici o diferenta! Ideal e sa fie la o turatie care iti asigura cel putin cuplu maxim. Evident asta iti da performanta mai mare a motorului, dar nu e economic.
Sunt multe de discutat pe tema asta....


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi Oct 15, 2009 8:06 pm 
Neconectat
User
Avatar utilizator

Membru din: Vin Noi 02, 2007 4:32 pm
Mesaje: 211
Localitate: Timisoara
la intrebarea cu defazajul cred ca iti pot raspunde si eu...
avand in vedere ca este un singur generator si doua prize, nu pot aparea defazaje intre prize si chiar daca ar fi sa ai defazaj intre prize(cum e cand mergi pe 380V) nu ar fi nici o problema deoarece aparatele tale transforma c.a in c.c si functioneaza normal indiferent de faza


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi Oct 15, 2009 9:32 pm 
Neconectat
User
Avatar utilizator

Membru din: Mie Noi 09, 2005 2:59 pm
Mesaje: 1764
Localitate: Cluj-Napoca
Mai, prea multa teorie nu stiu deoarece motoarele nu-s specialitatea mea, eu am terminat calculatoarele si lucrez tot in domeniul lor.
Cu motoare electrice m-am jucat mai din hobby, mai cate un proiect, iar despre celelalte motoare recent m-am apucat sa citesc una alta (printre altele un curs de motoare traducere de la prietenii nostri nemti din 1940, inainte sa intoarcem armele ) sa vad si eu cum stau lucrurile.

Poate e cineva la constructii de masini sau la electrotehnica sa ne lamureasca mai bine in cele 2 privinte.

Eu din cate imi mai aduc aminte din ce am citit sincron sau asincron se refera la relatia dintre turatia motorului/generatorului, numarul de poli si frecventa campului de excitatie. Cred ca daca e sincron atunci viteza de rotatie e proportionala cu frecventa necesara si invers proportionala cu numarul de poli.
Cel asincron e ca si un motor cu inductie: stator care da campul de excitatie si un rotor separat in care se induce curent. La modul liber merge ca un motor, rotorul se invarte din campul extern, dar daca invartim rotorul mai repede ca viteza la care merge in mod sincron devine generator. Nu mai tin minte cum se rezolva problema frecventei, probabil ca in acest caz trebuie refacuta la 50Hz prin diferite circuite, pe cand la cel sincron e in functie doar de rpm.
Poate ne explica altcineva cum sta treaba, pentru mine e cam tarzie ora si nu imi mai aduc aminte prea multe.


lea doua prize pot fi legate in moduri diferite, dar in principiu si daca sunt in paralel, si daca sunt pe faze diferite, nu se intampla nimic. Transformatorul de pe intrarea fiecarui aparat realizeaza separarea galvanica.
Oricum nu nici o legatura cu tipul generatorului.

Marius, cam asa ma gandesc si eu, ca benzina daca o tii turata sa zicem la 5000, si daca scazi la jumatate din ture cuplu ramane constant si nu se opreste, dar vorba aia, cine plateste atata benzina? :lol:
Oricum o simpla valoare mare a cuplului nu cred ca e solutia, ca ambele tipuri de motoare daca le duci la turatii mai mari nu mai difere chiar asa de mult, iar daca mai pui si o cutie de viteze obtii fix ce cuplu vrei, dar comportamentul cand ii dai un branci tot ala ramane daca nu modifici zona de functionare.

Poate e cineva mecanic de meserie si ne explica mai bine cum sta treaba, eu sunt tare curios.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: sincron vs. asincron
MesajScris: Vin Oct 16, 2009 8:09 am 
Neconectat
User
Avatar utilizator

Membru din: Mar Dec 30, 2008 10:18 am
Mesaje: 39
Localitate: Ploiesti
radulescu lucian scrie:
inca o intrebare pentru Sharky [sta mai bine la teorie :lol: ] care e diferenta intre un generator sincron si unul asincron? [am chiulit la ora aia de fizica :( ]. intreb asta pentru ca am 2 prize de 16A/220v. cupland pe una mixerul si dcx-ul [situatie ipotetica] iar pe cealalta amplificatorul este posibil sa am defazaje si sa se arda ceva? poate e o intrebare stupida dar o pun pentru ca vreau sa inteleg fenomenul...cat de cat. ms.



Nu stiu cat de mult ai inteles din ceea ce ti-a explicat Sharky dar din cate mi s-a predat mie la facultate o sa iti zic doar un lucru despre generatoarelesincrone si asincrone.
La generatorul sincron turatia se situeaza intre urmatoarele valori: 3000 rpm, 1500 rpm, 750 rpm....si pentru a modifica viteza si frecventa tensoiunii la borne,trebuie folosit un reostat.
Pe cand la generatorul asincron,turatia difera fata de cel sincron(exemplu: 1440 rpm,si ca atare trebuie adus la viteza de sincronism.

Daca intram si in probeleme legate de campuri magnetice ,electrice,infasurari,conexiuni (stea sau triunghi)calculul puterilor,pierderilor(suma lor) si alte ciudatenii...am putea foarte usor sa scriem si un roman despre astea

Deocamdata doar atat .......asta ca sa nu fii bagat prea mult in ceata.Ceea ce ti-am zis eu despre turatie,se poate observa foarte usor pe placuta cu date tehnice a fiecarui generator.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: sincron vs. asincron
MesajScris: Vin Oct 16, 2009 8:09 am 
Neconectat
User
Avatar utilizator

Membru din: Mar Dec 30, 2008 10:18 am
Mesaje: 39
Localitate: Ploiesti
radulescu lucian scrie:
inca o intrebare pentru Sharky [sta mai bine la teorie :lol: ] care e diferenta intre un generator sincron si unul asincron? [am chiulit la ora aia de fizica :( ]. intreb asta pentru ca am 2 prize de 16A/220v. cupland pe una mixerul si dcx-ul [situatie ipotetica] iar pe cealalta amplificatorul este posibil sa am defazaje si sa se arda ceva? poate e o intrebare stupida dar o pun pentru ca vreau sa inteleg fenomenul...cat de cat. ms.



Nu stiu cat de mult ai inteles din ceea ce ti-a explicat Sharky dar din cate mi s-a predat mie la facultate o sa iti zic doar un lucru despre generatoarelesincrone si asincrone.
La generatorul sincron turatia se situeaza intre urmatoarele valori: 3000 rpm, 1500 rpm, 750 rpm....si pentru a modifica viteza si frecventa tensoiunii la borne,trebuie folosit un reostat.
Pe cand la generatorul asincron,turatia difera fata de cel sincron(exemplu: 1440 rpm)si ca atare trebuie adus la viteza de sincronism.

Daca intram si in probeleme legate de campuri magnetice ,electrice,infasurari,conexiuni (stea sau triunghi)calculul puterilor,pierderilor(suma lor) si alte ciudatenii...am putea foarte usor sa scriem si un roman despre astea

Deocamdata doar atat .......asta ca sa nu fii bagat prea mult in ceata.Ceea ce ti-am zis eu despre turatie,se poate observa foarte usor pe placuta cu date tehnice a fiecarui generator.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Lun Oct 19, 2009 7:18 pm 
Neconectat
User
Avatar utilizator

Membru din: Dum Sep 02, 2007 10:59 pm
Mesaje: 245
Localitate: tulcea
ok. multumesc tuturor pentru explicatii! poate vor fi si altora de folos.

_________________
contact 0744815277 sau pe mess ,,lucidisco,, omul cat traieste invata...


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Dum Noi 29, 2009 12:51 pm 
Neconectat
User

Membru din: Dum Noi 29, 2009 11:49 am
Mesaje: 1
lucian,

cos fi 0,8: iti da indicatii despre putere activa (reala) pe care o s-o produca generatorul tau.

5,5 kVA x 0.8 PF = 4.4 kW

Factorul de putere depinde de natura sarcinii.


Care e diferenta intre generatorul sincron si asincron?

Generatorul sincron: are viteza rotorului identica cu viteza campului invartitor al statorului, viteza masinii sincrone depinde doar de frecventa retelei si ramane constanta la orice sarcina. Generatorul sincron are excitatie in curent continuu si poate sa absoarba sau sa produca putere reactiva. Puterea activa pe care o produce este data de defazajul dintre campul rotoric si campul statoric. Regimul de functionare de baza al masinii sincrone este cel de generator.

Generatorul asincron: are o viteza de functionare care variaza cu sarcina. Masina asincrona este excitata cu ajutorul curentului alternativ pe care-l absoarbe de la retea, deci absoarbe putere reactiva din retea, de aici rezulta o stabilitate proasta in functionarea in paralel cu o retea de putere. D-aia nici nu se foloseste in sistem in regim de generator (doar la centrale mici si eoliene care sar din sistem la mici variatii de frecventa sau tensiune). Pentru ca masina sa functioneze in regim de generator trebuie antrenata de un motor la viteze suprasincrone. Turatia generatorului asincron nu se mentie constanta ca la generatorul sincron, ci creste odata cu cresterea puterii debitate.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi Ian 14, 2010 6:26 pm 
Neconectat
User

Membru din: Vin Ian 08, 2010 12:12 pm
Mesaje: 34
Localitate: Timisoara
Orice generator pe benzina sau diesel are un regulator de turatie, care trebuie sa tina turatia stabila in functie de sarcina . Totdeauna un generator cu patru poli v-a avea o turatie constanta de 1500 rpm si unul in 2 poli v-a avea 3000 rpm.
Alternatorul este controlat de un regulator electronic.
Asa ca si ala cu benzina si ala cu motorina o sa mearga bine, dar is diferente de consum.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: intrebare... generator pe benzina
MesajScris: Joi Noi 19, 2015 7:13 pm 
Neconectat
User

Membru din: Joi Noi 19, 2015 7:12 pm
Mesaje: 1
salutare baieti am si o problema cu un generator prosystem p3000i in 4 timpi pe benzina cu pornire manuala dupa o vreme in care nu l am folosit m am gandit sa il pornesc si dupa o verificare sa vad daca bujia merge ulei si benzina are i am dat drumul a pornit fara probleme cu o culisare a sforii usoara,dupa cateva minute l am oprit incercand din nou sa il pornesc dar nu a mai vrut, iar cand incercam sa trag de sfoara tragerea se facea extrem de greu aproape imposibil aveti idee cumva care ar fi cauza ?Dc prima data a pornit cu lejeritate si acum trag de sfoara de imi ma dor mainile si tot nu vrea care sa fie problema ? Multumesc


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 16 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România