Gheata Loredan scrie:
http://www.mackie.com/products/hd1531/pdf/hd1531_ss.pdf
mai nou P-Audio produce custom pentru EAW?
EAW colaborează de foarte mult timp cu ei, iar odată cu deschiderea de către PA a celei mai moderne fabrici de incinte acustice din Asia de Sud Est, colaborarea s-a extins pe multiple alte planuri.
În viitor este posibil să asistăm la niște schimbări de tipul ”Paudio a cumpărat firma cutare din UE ori din USA” întrucât în Asia sunt bani cu grămada, iar firmele europene ori americane sunt valoroase doar pentru nume (brand) și atât. Un nume valorează câteva milioane. Adică cam cât a plătit PAudio acum o lună, doar pentru o instalație robotizată de vopsire a incintelor acustice.
Aflăm cum firme celebre sunt cumpărate de altele mia puțin cunoscute.
În realitate, adevărul adevărat, este acela că doar numele și povestea sunt cumpărate.
Știe cineva (fără să se uite pe net) cine deține marca FA, ori Gerovital, ori Nivea, ori Nordmende, ori Celestion ori PD?
Când cumperi produsul, o faci pentru că ai încredre în marcă și nu-ți pasă cine deține acțiunile la acea firmă.
Așa merge lumea și la fel este și în industria audio. La fel ca în cosmetice ori bunuri de larg consum. Primul nivel al cunoașterii (90% dintre oameni) se rezumă la cunoașterea poveștii și a numelui. De aceea aceeia care vor să vând ceva (orice) se concentrează pe brand.
Și atunci, din raționamente economice, se preferă a se cumpăra direct brand-ul în loc de a se investi într-un brand nou, plecat de la zero.
În România se fac cam toate componentele necesare unei mașini.
Cu toatea acestea, dacă niște români s-ar apuca de făcut mașini, le-ar trebui 50 de ani ca să ajungă un brand.
În schimb, dacă niște români ar dispune de bani ca să le plătească arabilor care posedă brand-ul Mercedes, ar putea vinde de a doua zi, fără ca oamenilor să le pese cine deține acțiunile.