Fara sa vreau sa jignesc pe cineva:
Acum 30-35 ani, lautarii de pe atunci (tigani in proportie de peste 95%, din zona chiajna), cintau cu difuzoare romanesti de 12,5Va, cite 2 pe cutie,
care era O LADA cu 2 difuzoare, fara filtre, fara nimic.
Si amplificate cu un amplificator de 25W cu ASZ-uri sau de 40-50W cu 2N3055.
Multe din statiile de atunci erau facute de unchi-miu si de mine (eram copil si imi placea sa lipesc), si faceam si un ban odata cu asta.
Pe urma s-a mai evoluat, cine investea, mai cumpara de pe la diversi BAROSANI, cite un difuzor Goodmans cu magnet ALNICO
sau Celestion de chitara ce dese auzea foarte ok si pe voce dar mai putoros pe inalte
.
Ala era "jmeker de jmeker", si vroia statie mai puternica, platea si 1500-2000 lei pe una de 70-80W, in care foloseam finali Tesla KD503.
Oamenii cintau frumos, stiau sa aprecieze puterea, nu veneau cu difuzoare arse sau finali strapunsi.
Oare de ce atunci ajungeau 25-50W sau 100W pentru o nunta sau ceva de gen?
Excluzind faptul ca acele difuzoare aveau spl mai bun decit cele de acum?
Pentru ca?
Ia sa vedem, care isi da cu parerea?
Acum lautarul, pardon MANELISTUL, daca nu are "cel mai bengos sistem", n-are valoare...
Deja nu se mai poarta un XA2 si niste VL-uri, trebuiesc cite 2 sau chiar 3 sisteme XA2 in paralel ca sa ii satisfaca...
Culmea, toate "la blana"...
N-am fost O DATA la un eveniment in care au cintat MANELISTI, sa nu ma sperii de calitatea ULTRASLABA a sunetului distorsionat peste limitele suportabilitatii, dar lor probabil ca distorsiunea le place la ureche, nu vocile pitigaiate sau infundate.