. scrie:
eu am auzit de o chestie numita rider tehnic care artistul o cere impresarului sa o impuna la orice aparatie ca sa poata face treaba bine si sa nu se faca de kk..
Artistul nu poate impune nimic. Cel care produce showul este cel care trimite ridereul tehnic. Dacă artisul este şi producător, da, poate impune ce vrea muşchiul lui, dacă i se acceptă mofturile. De regulă, la chestiile serioase se cere asigurarea unor parametri tehnici, nu mărci anume.
Dacă artistul are vreo preferinţă pentru partea de monitorizare, fiind obişnuit cu un anumit sound, cum ar fi o anumită boxă de instrument, da, este ok, se poate accepta, dar nu văd pe cineva care ar cere că el vrea să cânte doar pe Line Array Kudo şi îi pute Meyer Sound, ori viceversa.
pai la faza asta ma faci sa am indoieli cu privire la profesionalismul tau dane..
Este problema ta.
nu cred ca orice vip canta pe orice si sunt ferm convins ca acesti aristi straini canta pe scule de top..nu mai zic de basii carvin sau de celebrele b52...
De când face carvin başi de top ? Eu îi ştiu din 1994, când am adus primele scule Carvin în România. Nu am auzit să facă boxe de top ci doar boxe relativ ok. Nu foarte strălucite, dar ok. De la B52 cred că discutăm doar despre clonele după Cerwin Vega T36, nu ? Nu am auzit vreodată ca cineva să pretindă pe ton ultimativ că el vrea doar suburi B52.
electrovoice si dynacord nu e no-name acolo...
Electrovoice nu, dar Dynacord nu există pe piaţa americană. Motivul este banal de simplu. Până acum doi ani nici nu se vindea Dynacord în SUA, pentru a nu se concura cu EV. După ce EVI a fost vândută către Bosch, regulile s-au schimbat şi acum se încearcă introducerea brandului Dynacord pe piaţa americană, în pas alergător şi cu tot suportul logistic al EV.
sincer acum fara sa jignesc da p-audio e no-name acolo pe marile scene....
O fi, dar e full de p-audio în boxele de pe marile scene, aşa că... Apropo, Paudio se vinde excelent în SUA, mult mai bine ca în UE.
Oricum, nu acesta este subiectul. Eu vând Dynacord şi ştiu bine ce vând. Nu neg performanţele dar nici nu dau pe spate, indiferent de ce firmă ar fi.
si detin poze cu o scena care foloseste totul full dynacord pe care a cantat multi artisti...
Şi eu deţin poze cu sonorizare DAS, Ecler şi orice ce vrei altceva decât Dynacord, cu peste 1000 de sonorizări la activ şi pe care au prestat 95% dintre artiştii români actuali. Eu nu am nimic cu Dynacord, dacă vrei să mă înţelegi. Am toată stima şi respectul pentru reprezentantul Dynacord din România. Ştie să vândă şi apreciez asta. Pe mine mă cam supără fanii anumitor mărci, nu pentru că sunt fani ci pentru că nu gândesc normal şi logic
exemplu din romania e gyuri pascu care nu canta pe orice scule si daca lui nu ii place firma la boxe se intoarce si pleaca ...acest lucru am patit-o la tricorp cand lucram si aveau boxe de la ignat...s&s audio...
Hai să nu discutăm despre România şi despre "artiştii din RO", te rog frumos. Scheme şi figuri pot face toţi papagalii, dar artistul este acela care se concentrează pe muzică, nu pe marca sculelor firmei de sonorizare. Cine pana mea este artistul lui peşte care îşi permite să comenteze marca sculelor ? Dacă eu sunt un mare concern de sonorizări, cu cifre de afaceri de sute de milioane USD anual, îmi permit să îmi fac scule numai custom made, nu ce se vinde pe piaţă. Cum ar fi să vină un ciumpalac analfabet în genul lui 50 Cent, să comenteze că ele vrea să cânte doar pe jebele, pentru că doar aia ştie ?
Rolul riderului tehnic este să îţi transmită ce fel de cerinţe tehnice există din partea artistului. În România se practică o chestiune mai ciudăţică, de genul "nu vrem să cântăm pe sculele marca X, Y, Z", din două motive principale. 1. Sunt sătui de jafuri de mixere care la fac probleme sau boxe leşinate, mute, aplifuri care se îneacă, sau procesoare naşpet.
2. mulţi dintre artişti au afaceri cu scule audio, firme de sonorizare sau au numite interese şi vor să le promoveze.
Am auzit că sunt artişti care nu vor Yamaha şi Allan&Heat. Poftim ???
Ce aberaţii sunt astea ? Păi firmele astea au console în cele mai mari firme de sonorizare din lume, iar tu, marele artist român îţi pute ?
Please !
Artistul român "care este" ar trebui să înveţe că:
1. Vii cu microfonul tău ca să scuipi doar tu în el şi să îl cunoşti exact cum sună.
2. Vii la probele de sunet cu mai multe ore înainte şi discuţi foarte clar cu sunetistul, vezi ce limite sunt şi te adaptezi la acestea, în pana mea, că nu eşti nici Madona şi nici Phil Collins, ca să faci scheme.
3. Dacă este o sculă şi nu vrea să cânte decât pe brandul x, atunci scoate bănuţul, îşi cumpără sistem şi se cară cu el la cântări. Cine vrea să îl plătescă bine, cine nu, iarăşi bine.
Unul din primele concerte ale trupei Iris din cluburi a fost sonorizat de mine, în 1995. Mixer rusesc, boxe adunate din tot oraşul, amplifuri de care au fost disponibile. Tipii au venit, au cântat şi totul a ieşit bine, chiar dacă nu aveam multicore şi eu stăteam cu mixerul băgat în spatele boxelor ( aşa a fost situaţia ). Nu au făcut scheme şi figuri şi nici nu s-au uitat la ce boxe erau.
În 2004 am sonorizat din nou Irisul, cu boxe făcute de mine în proporţie de 75%, în aer liber, cu 10000 de oameni. La fel ca înainte, au venit, au cântat, totul a fost în regulă. Ar mai fi fost nevoie de nişte presiune acustică, dar sonorizările se fac pe bani şi organizatorii au avut disponibili doar 1500 Euro. Singurele figuraţii le-a făcut un impresar care chjiar nu ştiu cu ce se ocupa pe acolo. Acesta avea o problemă cu stativul girafă, având pretenţia ca eu să ştiu că Minculescu are nevoie de stativ drept. Băieţii au venit cu omul lor pe mixer şi singurele nemulţumiri exprimate a fost că nu avea suficiente subgrupe. Cu toate acestea, şi-a făcut treaba ireproşabil, demonstrând că profesionalismul nu ţine atât de scule cât mai mult de oamenii care le folosesc.
În 1997 şi 98 am sonorizat Voltaj pe scule făcute de mine.
La Familia şi 3 Sud Est au susţinut primele spectacole cu mine la sunet, prin 1995-1996. Dacă nu mă înşel, 3 Sud Est a cântat pentru prima oară în deplasare la Tr-Severin, pe microfonul meu de DJ şi pe sculele meşterite de mine, la No Limit. Printre primele evoluţii ale BUG Mafia tot pe sculele mele s-au făcut, alea făcute cu bani puţini, doar dintr-o bormaşină şi un pendular + un raşpel manual şi un ciocan.
Nu ştiu dacă între timp s-au schimbat, dar pe atunci erau fericiţi să cânte pe orice fel de sculă, numai să cânte, iar 600 USd erau bani grei atunci pentru orice artist sau trupă din România.
Chestia asta este la fel ca şi la aberaţiile digeilor tip Pioneer vs. Restul lumii. Păi ori eşti digei şi pui muzică pe orice sculă, ori eşti un tip habarnist, incapabil să înveţe meserie. Este ca şi cum ar veni un tip care nu ştie să conducă decât maşina cutare, să se anjajeze pe post de şofer şi să îmi pretindă mie, să îi cumpăr cmaşina cu care el este obişnuit să conducă.