Sebi scrie:
din moment ce masuratorile se fac in conditii diferite, cu difuzoarele in incinte de tipuri diferite, mai are vreun rost sa compari graficele de la difuzoare produse de firme diferite? .
Si atunci ce rost mai are sa comparam graficele si SPL-ul diferitelor difuzoare, daca acestea sunt masurate in conditii diferite (de la o firma la alta)? Singura modalitate de a-ti face o parere, este printr-o auditie...
Asa este.
Lumea producatorilor de difuzoare este in continua miscare.
Competitia acerba a determinat un fel de egalizare a valorii, in esalonul greilor. Nici unul nu se lasa, iar daca cineva da lovitura cu un produs, in scurt timp, concurenta scoate ceva si mai bun, la un pret mai mic.
Selenium este o firma puternica.
Pe piata americana este printre primele locuri, in materie de vanzari.
Chestia asta ii permite sa aiba suficiente resurse, pentru a da inainte.
Acest difuzor a fost testat initial, timp de un an si ceva, in Statele Unite.
Pe site-ul lor nu exista.
Abia dupa ce a fost optimizat, abia atunci i s-a dat drumul la vanzare, in tot restul lumii.
Problema nr.1, atunci cand faci difuzoare, este raportul pret calitate.
Oricine poate face un difuzor care sa sune bine, daca dispune de buget mare. Cu 400 Euro, faci un difuzor bun.
Este piata plina de difuzoare bune, la preturi mari, dar adevarata "meserie" se cunoaste la cel care poate face un produs bun, fiabil, cu bani putini.
Este cam ca la masini.
Daca dispui de 1.000.000 Euro, poti face o masina de superclasa.
Dar daca vrei sa faci o masina de superclasa, sa zicem in marja de 100.000 Euro, numai daca te numesti Audi, Porche, BMW, Mercedes, Lexus, Toyota, Subaru, etc, ai sansa sa te poti incadra in buget.
La fel este si in cazul difuzoarelor, sau sculelor audio.
Snobii cumpara produse scumpe, crezand ca au garantia calitatii.
In anumite cazuri, asa si este, dar in majoritatea cazurilor, pretul mare ascunde doar lipsa de performanta economica.
In final, tot ceea ce conteaza, este doar felul cum suna si cum se comporta in timp.